Een vlucht richting HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu Een vlucht richting HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Een vlucht richting HCMC

Door: Anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

01 Augustus 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Donderdag, 1 aug. 2013

Na ontbijt fietsen en sleutel hotelkamer ingeleverd. Even alsnog bij de buurvrouw koffie drinken, dit vroeg ze iedere dag elke keer als ze ons voorbij zag komen. Een bakkie koffie op de ouderwetse manier, zeefje per kopje.
Ons vervoer richting vliegveld in Danang zou ons om elf uur oppikken, het is ruim 45 minuten rijden en ons vliegtuig vertrekt om 13.00 uur.
Dus, alles best krap.
Tien over elf nog geen chauffeur. Na navragen blijkt dat ze het zijn vergeten door te geven, en we hadden al betaald. En ook niet te weinig, zullen we maar zeggen.
Goed, er raakte wat personeelsleden in paniek, en na duizend excuses kwam onze super auto met super chauffeur; binnen dertig minuten stonden we op het vliegveld. Een heel lange rij om in te checken, en zeven minuten voor het boarden zijn we door de douane.
Ok, het vliegtuig was nog niet schoon, dus al met al hadden we het best rustig aan kunnen doen.
Met vlucht van een uur, landden we kwart over twee op het vliegveld van Hoi Chi Minh City. De bevolking in Hoi An begrepen al niet wat we er gingen doen; de stad is groot, vervuilt met smog en lawaai.
En inderdaad, de taxi brengt ons slingerend tussen de honderden scooters bij de ingang van ons hotel.
Een schitterend hotel met moderne kamers. Vanuit het slaapgedeelte heb je een groot raam met uitzicht op ..........de badkamer.
Ja, inderdaad je kunt de ander zien plassen, hihihi.
Maar als je toch privé wilt, dan kan er een rolgordijn dicht.
Vandaag een rustig middagje, even wat folders opgehaald om het trapje naar de Mekong Delta te regelen. We krijgen te horen dat drie dagen eigenlijk te veel is, en dat we nog beter ook een paar dagen naar de kust kunnen gaan. Het is dus even bekijken wat we gaan doen, maar dat komt vast wel goed. Nu hebben we even een rustig avondje met de tv aan, poortje kaarten en........slapen.

• 02 Augustus 2013 - 09:48

Valesca:

Ook hier maken jullie vast wat moois van! Gaat helemaal goedkomen..... Ben benieuwd

Xxxx

• 07 Augustus 2013 - 18:11

Anetteleo :

Probeer al enkele dagen nieuwe verslagen er op te plaatsen, maar om de een of andere reden lukt het niet. Hopelijk wordt dit bericht wel geplaatst.......