Woensdag - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Woensdag

Door: Anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

31 Juli 2013 | Vietnam, Hội An

Woensdag, 31 juli 2013

Vanmorgen ging om kwart over zes de wekker. Leo gaat vanmorgen vroeg met de scooter richting Danang om een potje te gaan golfen.......
Ik draai me nog eens lekker om en zet de wekker om half tien. Ik kan nl. Tot tien uur ontbijten.
Mijn ochtend bestaat uit het dagboek bijwerken, zowel voor ons blog als mijn papieren dagboek.
Even mijn rugzak opnieuw indelen, want tja al die nieuwe kleertjes moeten wel mee. En met de internationale vlucht van morgen mogen we ieder maar 1 handbagage stuk meenemen.
Gelukkig hadden we ieder nog plek genoeg over in onze tassen.
Tegen half een ga ik richting Tam, voor mijn lunch afspraak. Leo is nog steeds niet terug, dus ik ga alleen.
Tam neemt me mee naar een restaurant achteraf en daar worden verschillende borden met groente, soort sateetjes, worstjes en Vietnamese loempiaatjes neergezet. We krijgen ieder een bakje saus.
Ze doet voor hoe dit gegeten kan worden; je neemt een bijna doorzichtig velletje daar leg je wat groente op, een stukje vlees en vervolgens rol je het op. Het gevulde rolletje doop je in de saus en dan eet je het op. Het smaakt verrukkelijk. Even later krijgen we nog omeletjes met taugé. Deze draai je ook weer met nog meer groente in zo'n velletje.
Hierna komen we bij een vrouwtje op straat en eten daar als toetje een stuk fruit. Het is een grote vrucht, het is ovaal en de schil is stekelig en heeft een rood, groene kleur. Je haalt er parten af, net als een sinaasappel. Maar in iedere part zit een grote pit, en de smaak lijkt een beetje op de smaak van een mango.
Terwijl we dit op de ieniemienie krukjes zitten te eten, komt Leo bezweet op zijn scooter aan.
Hij kon nog net wat van de vrucht mee eten.
Tam vroeg of we nog even mee gingen naar haar kraam, zodat we een recensie in haar boek konden schrijven voor de volgende klanten.
Terwijl ik een stukje aan het schrijven was, kwam er een grote groep jongelui binnen. Ze kwamen vanuit Europa, sommige uit Oostenrijk en anderen uit Zwitserland. Zo gaat de business gelukkig gewoon door.
Achterop de scooter ging ik met Leo mee naar het Australische restaurant, zodat hij een hamburger kon eten en zijn verhaal kon doen over zijn golf ervaring in Vietnam.
Het was een zeer chique club, hij had mazzel vandaag want hij had een aanbieding. Hij hoefde een deel van de materialenhuur niet te betalen, mocht gratis gebruik maken van een car en kreeg ook nog eens een eigen Mee. De gehele weg verzorgde zij zijn spullen en mocht van hem met de car rijden. Het was een zeer mooie baan met uitzichten op het witte strand en de blauwe zee. Tja, maar eigenwijs geen fototoestel meegenomen, dus er is niets van dit alles vastgelegd.
Als bewijs heeft hij ballen met de clubsnaam en een polo- shirt met de naam er op.
Nu we toch de scooter hadden, konden we best even op zoek gaan naar dat ecologisch palmenbos, dit bos wordt o.a. Door het WNF onderhouden en beschermd.
Zo rijden we even door een klein stukje binnenland van dit Vietnamese gedeelte.
Als we terug bij het hotel komen, leveren we de scooter weer in en gaan weer verder met het gebruik van de fietsen. Even de schoenen van Leo ophalen, nu zijn ze stukken beter.
Na het douchen gaan we nog een keer een wandelingetje tussen de huizen en de lampions maken, eten nog iets en gaan dan onze tassen inpakken. We zijn er echt aan toe om een nieuw stukje van Vietnam te gaan ontdekken...............

• 01 Augustus 2013 - 02:07

Joooppiiee:

Ik mis de foto's....zeker van die pipo schoenen :-)

• 01 Augustus 2013 - 16:18

Anetteleo :

Helaas, geen foto's, we zijn de USB aansluiting vergeten om de foto's over te zetten op de IPad...................

• 02 Augustus 2013 - 09:44

Valesca:

Hoi luitjes,

Hier een berichtje uit spijk. Sorry van onze late reacties maar wij volgen jullie zeker!! Wat een geweldige verhalen en het klinkt ook super.... Zou er zelf niet zo snel heen gaan maar door jullie verhalen en ervaring, op de koffers na dan haha, word ik wel nieuwsgierig. Jammer van de fotos maar ik wil graag het album zien als jullie terug zijn.....zo te lezen is het een en al genieten en vooral veel eten! Dat wordt alvast een jaarabbonnement bij onze personal trainer aanschaffen whahaha.....

Nou mensen geniet er lekker van en ga vooral door met schrijven..... Super om te lezen!

Xxxxxxxx uit spijkie