Bijna betoverd... - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu Bijna betoverd... - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Bijna betoverd...

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

10 Augustus 2012 | Brazilië, Curitiba

In Curitiba aangekomen slapen we na een drankje en wat snacks in het Condor hotel. Vroeg in de ochtend gaan we na een goed ontbijt op weg naar de trein. Een rit van  4 uur van Curitiba naar Morettes, 13 tunnels en 30 bruggen verder een mooi uitzicht het laatste gedeelte stappen we uit in het stadje gelegen in het Atlantisch regenwoud. Na een kleine lunch uit een supermarkt ( broodjes, beleg, en water ) want in het restaurant was alleen de magnetron het hulpmiddel, ging Anette ( zij offerde haar mountainbike op voor Leo, anders had hij op een kinderfietsje moeten rijden) mee met de groep in de 4 wheeldrive en Leo mountainbiken in het bos. Na beide een leuke rit te hebben gehad, Anette met de jeep splashend door de rivieren Leo tot aan z'n knieën door het water werd er nog een bezoek gebracht aan de plaatselijke stokerij die de alcohol voor de capirinha's maakt. Erg lekker .......hikkkk. Daarna weer terug naar het hotel om daar nog even wat te eten voor het vertrek met  een nachtbus. Het even werd wat langer want het restaurant werd gerund door mensen die niet vaak voor zo'n grote groep tegelijk eten moesten regelen pffffffffff. Uiteindelijk wel een heerlijk stuk vlees gegeten.

Na een lange tocht met de nachtbus kwamen we vroeg aan in Iguacu waar we redelijk snel een kamer kregen en nog een lekker onbijt. Daarna vertrokken we snel naar het uitzicht over de Foz do Iguacu watervallen. Het zijn er 275 over een lengte van 3 km. en het uitzicht was bij vlagen adembenemend. Het geluid maakt het heel intens om mee te maken en als je dan over een loopbrug wandelt en het water stort onder je neer en de dampen slaan als waterdruppels in een stortregen over je heen dan pas voel je met hoeveel geweld water kan neer vallen. Na veel foto's gemaakt te hebben, komen we even heerlijk bij met een goed bakje koffie. Weer terug bij het hotel maken we even gebruik van het zwembad, de laatste zonnestralen laat Anette welgevallen, terwijl Leo met Silke een showtje schoon zwemmen weggeven. Ook moet er toch nog een wedstrijdje gezwommen worden in dit misschien toekomstige olympisch bad voor de zomerspelen van 2016. 4 mannen en een dame durven deze sportieve confrontatie aan, Leo als oudste tikt als eerste aan om daarna aan de zuurstof te moeten de jonkies treurend achterlatend. Daarna  stappen we onder de douche om ons gereed te maken voor een heerlijk diner bij een vleesrestaurant waar we het buffet die volop staat gevuld met de heerlijkste groenten, pasta's, sausen etc. Aan tafel komen ze met grote spiezen vlees van elk weer een ander dan wel betere kwaliteit vlees langs waar ze een stuk voor je afsnijden. Dan komt er weer rund, dan weer  kip of lam en dan weer gebakken ananas. Allemaal even heerlijk dus met volle magen taaien we af om nog even met de hele groep een afzakkertje of 2,3 te halen. Laat in de nacht arriveren we weer in het hotel om onze nachtrust te pakken voor de volgende dag die ons zal gaan leiden langs de Argentijnse kant van de Iguacu Watervallen.

• 10 Augustus 2012 - 07:36

Joop:

Pffff...wat een verhaal zeg...

• 10 Augustus 2012 - 09:22

Saskia:

Hallo luitjes,helaas valt er niks te lezen.
    gaat het wel allemaal goed daar veel plezier nog en hopen dat het volgende verslag wel door komt.

doeiiiiiii

• 10 Augustus 2012 - 13:44

Lucienne:

Hallo schatten,

Zal ik het toverstafje dan maar sturen :-).

Xx

• 11 Augustus 2012 - 06:53

Anetteleo :

Door het drukke programma wel tijd voor de titel........
    Nu dan ook eindelijk het verslag!

• 12 Augustus 2012 - 10:32

Joop:

Kijk hier kunnen we wat mee, klinkt niet verkeerd wat we lezen.
    Alleen wel veel over drank en eten, maar volgens mij is dat meer Anette der kant van het verhaal.
    Dat blijkt wel uit de sportieve kant van het verhaal, 'Leo als eerste in het zwembad' had niet anders verwacht ! (al wil de de tegenstanders dan niet kennen)
    Maar zijn nu al benieuwd naar de foto's van de watervallen.

Ik zou zeggen groeten en WE volgen xx