De eerste dagen Brasil - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu De eerste dagen Brasil - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Brasil

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

08 Augustus 2012 | Brazilië, Curitiba

Nu even een paar uur in de bus, dus even de tijd om en verslagje schrijven over de eerste dagen.
Zaterdag relaxed begonnen in het Schiphol Hotel van Van der Valk.
Zondag lekker rustig aan doen, want we vliegen pas om 19.15 uur............
Twee uur richting Schiphol en nog even wat kleinigheidjes inkopen. Dan inchecken...... Maar helaas de balie was nog niet open en via het " nieuwe" inchecksysteem zijn we onbekend.
Dan maar even koffie bij Starbucks, vier uur zal de balie wel open zijn.
Vier uur, inchecken.
Ook via de balie konden we niet inchecken......eerste ervaring met Iberia is al niet goed.....
Wel stonden we op de lijst, maar het probleem zat 'm in het feit dat we een doorboeking hadden naar Brazilië. Na en telefoontje lukte het na 20 minuten toch. Ach, we waren toch lekker vroeg!
De vluchten gingen prima, alleen voor het culinaire gedeelte raden wij je aan nooit met Iberia te vliegen.......het was iets onbestemdst in het bakje.

Vroeg in de morgen kwamen we in Sao Paulo aan, tussen het drukke verkeer door gingen we richting hotel (pousada).
We konden nog niet in onze kamers, maar gelukkig zat er aan de overkant een Starbucks voor een goed ontbijtje. Zo konden we meteen even vluchtig kennis maken met de 24 personen in onze groep,

Even later een kleine opfris beurt om vervolgens een stads tourtje met de metro.
Sao Paula bestaat uit hoge gebouwen dicht op elkaar gebouwd en vol, vol met verkeer en mensen. In het kort; geen stad om nog eens terug te komen.
In het Japanse gedeelte ( 600.000 Japanezen) duiken we een sushibar in om te eten daarna gaan we richting ons hotel.
Na een koffie van  Starbucks lekker naar bed......................

De tweede dag bestond uit het groeps praatje, een heerlijk vers ontbijt en wachten op de bus.
Een busrit van ong. 8 uur richting Curitiba voor een bedje.
De busrit brengt ons door een prachtig berggebied zuidelijker in Brazilië.

• 08 Augustus 2012 - 09:04

Luciënne En Joop:

Wordt toch eens tijd dat jullie wat vaker op vakantie gaan, raken jullie wat meer gewent aan de hedendaagse techniek van inchecken :-)
    En houd er rekening mee dat jullie straks ook op plaatsen komen waar GEEN Starbucks zal zijn, dus niet gaan lopen mekkeren dan aub.

Verder een super vakantie toegewenst en we gaan jullie volgen.

Xx Luus en Joop