Magisch Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu Magisch Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Magisch Rio

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

18 Augustus 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vroeg wakker om met de stadstour te beginnen. Als eerste naar de kathedraal. Deze is niet zo heel oud en in de stijl van de Azteken gemaakt. Zo'n traptempel, maar van binnen heel ruim met 4 grote in lood geplaatst glas allemaal iets voorstellend en samen komend in het dak waar een groot kruis ze verbind.
Daarna vervolgen we onze weg naar de suikerberg, waar we een  schitterend uitzicht hebben op een groot gedeelte van de stranden van Rio en de velen huizen.
Het is heerlijk weer een kleine 30 graden met een beetje bewolking, dus op ons gemak lopen we daar als toerist rond.
Natuurlijk moeten we daarna weer wat eten wederom veel, lekker, en genoeg.
Daarna vervolgen wij onze weg naar het Maracana stadion waar we helaas niet meer van kunnen zien dan de buitenkant daar ze voor het WK het hele stadion aan het renoveren. Het ziet er nu al bijzonder uit en ben benieuwd wat dit over 2 jaar zal brengen.
Na wat foto's gemaakt te hebben gaan we op weg naar de plek waar het carnaval plaats vindt. Daar staan gewoon al tribunes waar de stoet langs kan paraderen en in een klein winkeltje kan je de kleding aan trekken en showen. Maar dat hebben we maar niet gedaan ......
Vandaar gingen we op weg naar het Jezus beeld die toch wel iets bijzonders heeft en als je er vlak voor staat is het nog veel mooier. De weg naar boven is stijl en we moeten nog wel 2 keer overstappen in kleinere busjes eer we daar zijn. Maar zoals gezegd heel bijzonder.
Eenmaal terug in het hotel had Anette het plan gesmeed om samen met Yvonne naar de kapper te gaan. Leo neemt uitgebreid een bad met massagestralen een klein dutje want we gingen met de groep naar het uitgaanscentrum van Rio. Met de metro en een stukje wandelen komen we in het hele gezellige Lapa waar de mensen, muziek, eten, en drank samen smelten. Anette neemt een Cuba Libre wat niet zuinig geschonken wordt die dus al snel met glimmende ogen rond liep en danste op de muziek die echt overal te horen was.
Leo neemt eerst een koud biertje en gaat over op de capirinha die net als alle drankjes erg ruim geschonken werden.
Lopend tussen de mensen zien we de langste benen mooi gevormde billen maar die hoorden bijna elke keer bij iets wat vroeger een man was....... Dus onze aandacht lieten we verder maar over aan de muziek. Straat muzikanten maken de sfeer terwijl de samba en andere soorten muziek uit de kroegen en andere tenten schallen.
Laat in de nacht wil Leo Anette op de foto laten zetten met Jack Sparrow look a like ,mna even geduldig gewacht te hebben, wordt Anette's plek door een man/vrouw/iets ingenomen. Heel brutaal en tegen Anette's zin die dat duidelijk maakt door de fotoseries een beetje te verstoren. We lopen weer verder waar we ingehaald worden door het zelfde stel waar iets in duidelijke grove taal Anette wordt toegeroepen daar begint bijna de catfight....tijd om naar huis te gaan en zo vallen we laat in slaap.....( dit allemaal met water in een flesje als wapen.........)

• 23 Augustus 2012 - 14:28

Spijkie:

Hahah wat een verhaal weer! Geen vrienden gemaakt dus...........had die catfight gefilmd en op youtube gezet, hadden we nog kunnen meegenieten. Maar goed geniet van de drankjes, feestjes en het heerlijke eten! tot horens......

gr uit Spijkie