Maandag, 29 juli - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu Maandag, 29 juli - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Maandag, 29 juli

Door: Anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

31 Juli 2013 | Vietnam, Hội An

Maandag, 29 juli 2013

Vanmorgen fietsen gehuurd, in eerste instantie voor 2 dagen. De afgelopen dagen hebben we geen zon gezien, maar de temperatuur is prima om toch naar het strand te gaan.
Maar zoals wij altijd al zeggen; je krijgt wat je verdiend, dus de zon schijnt volop!
Met de fiets richting het strand, op de kaart stond 7 km. Dat is ong. Half uurtje fietsen.
Geheel bezweet komen we aan bij het strand. Ook hier willen ze graag dat je de fietsen stalt, alleen kost het je maar 40 cent.
Bij het strand aangekomen, heb je verschillende keuzes; onder de palmbomen in de zon, vergezelt met vliegen en grote libellen, op het zand in de zon of op een bedje onder een parasol van palmbladeren. We kiezen ervoor om lekker op een bedje te gaan liggen met een parasol.
Leo in de schaduw en ik, natuurlijk, in de zon. Maar eerst even lekker afkoelen in de zee, de golf van Tonkin.
In het begin is de zee warmer dan ons lichaamstemperatuur, maar iets dieper voel je een koelere stroming.
Aantal uren lekker relaxen en bruin worden.
Aangezien we rond vier uur terug moeten om onze kleding te passen, gaan we rond drie uur terug naar het hotel.
Even douchen om vervolgens met vers zweet bij onze kleermaakster aan te komen.
Mijn colbert is echt super gaaf, zo ook de blouses en de kimono.
De broeken van Leo zijn iets te ruim, dus die moeten iets ingenomen worden. Zijn polo shirtjes zijn ook heel mooi. Alles blijft achter om nog mooier afgewerkt te worden. Daar het colbert zo gaaf is, laat ik er nog een maken in een andere kleur.
Leo laat zijn drie kwart broek namaken. Morgen dus weer terug voor de finishing tast.
Ook onze schoenen zijn ook klaar. De schoenen van Leo zijn zo lang, dat het wel de schoenen van Pipo de Clown lijken en mijn laarzen zijn totaal niet zoals ik ze besteld had.
Het kleding namaken gaat dus stukken beter, dan de schoenen. De schoenen van Leo kunnen versteld worden, maar die van mij niet. Ik ga er nog een nachtje over slapen.
Na deze nieuwe ervaring gaan wederom een wandeling tussen de winkeltjes maken. We komen langs een atelier waar borduursters hard aan het werk zijn. Aan de hand van een foto maken ze met een platte steek de foto na. Het resultaat is magnifiek, van een afstand is het net of je naar de vergroting van een foto kijkt. Zo knap.
Zo zijn er echt de geijkte souvenirwinkels, de wat apartere zaken en de zaken waar je met de handgemaakte kunst kunt kopen. Als je wilt, kun je hier ongemerkt veel geld uitgeven. Stuk voor stuk is het niet duur, maar alles bij elkaar loopt het toch snel op.
Ongeveer half tien zijn we klaar met eten, en zijn zo'n beetje alle winkeltjes gesloten. De lampionnen gaan uit en het is rustig op straat. Langzaamaan daalt de nachtrust in, tijd om ons bed op te gaan zoeken. Nog een lekker kopje thee in onze kamer en dan........slapen.