Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

30 Juli 2013 | Vietnam, Hội An

Eerste dag Hoi An.......

Omdat er wel heel veel keus is waar je je kleding kan laten maken, spreken we af maar gewoon op ons gevoel af te gaan. Zo komen we bij een klein zaakje terecht bijna meteen om de hoek waar we 2 broeken voor mij laten maken en, wat niet echt de bedoeling was, 2 overhemden voor Leo. Vanavond kunnen we ze op komen halen.
Om verder onze garderobe uit te bereiden gaan we naar die leuke, gezellige jongedame in de overdekte markt.
Leo bestelde 2 golfbroeken ( een heel erg foute met een soort van Schotse ruit) en 2 polo shirtjes. Ik bestelde een lang colbert, een kimono met onderjurkje en 3 zijde, lange blouses. Een blouse was ook goed geweest, maar bij 3 is de derde gratis. Ok, dan laat je je maar weer overhalen. Per slot kwam alles wat ik besteld had op ong. 130 euro.
Wanneer je dan, na meten en bespreken denkt klaar te zijn, dan staat er al weer een jong meisje je over te halen om schoenen op maat te laten maken. Ok, we hobbelen wel even mee, kijken kan altijd. En natuurlijk ga je dan ook weer voor de bijl. Goh, wat zijn wij toch snel over te halen. Leo bestelde een paar mooie schoenen ( tenminste op het plaatje) en ik zwarte hoge laarzen.
Je kunt alles zelf uitzoeken; het soort leer, de hak, de stiksels, etc. Daar je niet echt voorbereid bent, maak je eigenlijk te snel keuzes.........
Afijn, morgen is alles klaar.
Dan staan er ondertussen ook alweer andere dames aandacht te vragen, souvenirs, manicure/ pedicure, ontharen van je gezicht, etc.
Maar goed, dan zijn we al zo bezweet en uitgehongerd dat we alleen nog willen eten en drinken. Zo vliegt de tijd om. Het is alweer twee uur geweest.
Na de ietwat late lunch, gaan we richting het oude gedeelte van Hoi An. dit gedeelte is gelukkig auto vrij. de huisjes zijn heel leuk, sfeervol en er zitten leuke winkeltjes in. Ook zijn er veel kunstgaleries. het is zeer sfeervol. 's Avonds schijnt het nog sfeervoller te zijn, daar er dan allemaal lampionnen branden. Na een leuke wandeling gaan we terug richting ons hotel om ons op frissen! want klokslag zes uur krijgen we een overheerlijke massage. Mijn massage was prima, die van Leo was iets minder. Zijn masseuse nam zelfs gewoon te telefoon op tijdens de massage en begon een gesprekje.....
's Avonds gingen we wederom naar het oudere gedeelte van het centrum en.......het is zo gaaf! Al die lampionnen, een prachtig verlichte brug, met aan de overkant nog meer pandjes met lampionnen. De meeste lampionnen zijn rood gekleurd. Sommige zaken hebben voor een andere kleur gekozen, maar die zijn zeldzaam.
Ook is er de mogelijkheid om waterdichte bakjes ( in de vorm van de lotus)te kopen met een kaarsje erin, die kun je dan op de rivier laten drijven voor goed geluk.
Na deze indrukken en velen foto's gaan we op zoek naar een restaurantje om weer te gaan genieten van het heerlijke Vietnamese eten.
Voldaan van alle gebeurtenissen vandaag, indrukken en het eten gaan we naar bed. Morgen huren we fietsen, want zo ongemerkt wandel je best velen meters.

• 30 Juli 2013 - 19:57

Lucienne:

Wat fijn om te horen dat jullie het zo Naar je zin hebben, en dat is goed voor jullie veel lopen want ik lees steeds eten/drinken en dat het lekker is dus dat moet er weer af hè anders pas je straks die kleding niet die jullie hebben laten maken.
    Ga zo door met genieten we lezen met jullie mee .

Xx Luciënne

• 30 Juli 2013 - 20:35

Joooopppiieee:

Broek....Schotse ruit ?????? Pfffff hopelijk raakt jullie bagage kwijt op de terugreis :-)

Verder veel plezier !!

• 31 Juli 2013 - 18:23

Anetteleo :

Hihi, ja het eten is hier niet slecht, al gaat het in principe alleen maar net als thuis; ontbijten, lunchen en avond eten. Je eet hier alleen wel vaak twee keer warm en je krijgt behoorlijke porties.........eigenlijk kunnen we er dus niets aan doen!