Wederom busrit - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu Wederom busrit - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Wederom busrit

Door: Anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

27 Juli 2013 | Vietnam, Hội An

Wederom een busrit.....

Vanmorgen mocht de wekker een uurtje later afgaan dan gisteren.
Na ons ontbijt worden we bij ons hotel opgepikt door een grotere bus, dan gister.
Bagage onderin, wij op een stoel en zo gaan we in ruim 4 uur naar het kustplaatsje Hoi An.
Ook deze keer zitten er toeristen vanuit verschillende windrichtingen in de bus.
Duitse jongedames hadden hun bagage maar gewoon in het gangpad geplaatst, waardoor we hinkstap sprong naar onze zitplaatsen moesten.......voor niemand echt een probleem, tot twee Chinese dames er uit moesten in Danang. Het ging niet zozeer om de in de weg liggende bagage, maar meer om het feit dat de dames niet voor hun hotel werden afgezet. Maar in ieder geval kregen de Duitse dames het op hun boterham...
Tussen Danang en Hoi An rijden we langs de kustlijn, daar rijzen de resorts uit de grond.
De meeste zijn al geopend, maar soms zie nog braak land met een schitterende poort er al voor.....
Ook de nieuwe appartementen zien er goed uit, ons pensioen hier doorbrengen zou een goede optie zijn.
Afijn, na een klein half uurtje kwamen we op onze bestemming aan. Op het busstation moesten we er allemaal uit, ook wij werden niet bij ons hotel afgezet. Nou, dat lag dus toch aan die Duitse dames, hihihi!
Met een klein taxi ritje werden we alsnog voor ons hotel afgezet.
Op de foto's bij Booking.com zag het er iets beter uit, maar het is een plaatsje met een hele oude kern, en hoe dichter je daar bij wil logeren, hoe ouder het hotel.
Het is een groot, authentiek hotel met oude ramen en louvre luiken er voor.
Ach, er is airco, een zwembad en ik heb eindelijk de beschikking over een bad.
Het oude centrum van Hoi An staat op de lijst van de Unesco. Vooral 's Avonds schijn te heel bijzonder te zijn, dan branden overal de lampionnen.
In dit plaatsje kun je je gehele garderobe op maat laten maken en in de stof/ kleur die jij wil.
Schoenen, laarzen, jassen, broeken, jurken, etc.
Helaas zijn er dan ook 100-en van zulke zaakjes, tja en welke is dan de beste en heeft de leukste prijskaartjes?
Wel is dit een plek waar je gek wordt van het gebedel of je aub. Bij hun komt kopen.
Als we na een, wederom lekkere lunch, richting de plaatselijke markt gaan, worden we aangehouden door een jongedame die ook kleding maakt. Wat blijkt; er is ook een overdekte markt waar ook weer heeeeeeeel veel naaisters zitten. Als de keus al niet moeilijk was, dan nu nog moeilijker. We krijgen een kaartje van haar en morgen gaan we eens kijken wat ze voor ons kan betekenen. Ik had thuis al enkele foto 's uitgeprint, maar ook hier hebben ze voorbeelden. Zowel in stof als op papier.
Het is voor vandaag zo wel genoeg geweest, het is druk op straat en het is een erg benauwde dag vandaag. Na een heel koud bad, ja echt, alsof je in de sauna bent geweest en graag wil afkoelen.
Vanavond maken we voor het eerst gebruik van de room service, een pizza voor mij en voor Leo noedels.
Lekker languit op de bank, Leo kijkend naar een golf wedstrijd op tv en ik ons dagboek bijwerken.......(ja, een bank, we hebben zowaar een soort suite).