De eerste dag in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu De eerste dag in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Vietnam

Door: Anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

22 Juli 2013 | Vietnam, Hanoi

De eerste dag in Vietnam.

Gelukkig hadden we op onze IPad een wekker gezet, anders hadden we zeker ons ontbijt gemist.
Na een heerlijke douche, en schone kleding. Ja, ondanks dat onze bagage niet met ons samen in Vietnam is aangekomen, hadden we ieder een schoon setje onder- en bovengoed in onze handbagage zitten.
Gelukkig heeft onze receptioniste van het hotel dit probleem al vaker meegemaakt, en had ze weinig uitleg nodig t.a.v. Het contact opnemen met het vliegveld om na te gaan wanneer onze bagage ook in Vietnam aankomt.

Dus konden wij met een gerust hart onze dag in Hanoi voort zetten, zoals gepland. Nou, ja, voor zover Anette de planning uit haar hoofd weet, want ook de planning zit in de andere bagage.......
Daar ons hotel vrij centraal ligt, kunnen we heel veel te voet doen.
Zodra we de deur van ons hotel uitkomen, komen we midden in een smalle straat met allemaal verkopers op aller gebied, van het verkoop van nog levend vis en schaaldier, tot de verkoop van groente, fruit en vlees. ( ' s middags ruikt deze straat niet meer echt aangenaam, zeg maar gerust.. Smerig!)

Binnen no-time loop je bezweet door de drukke straten, en dan vooral flink gevuld met toeterende scooters. Nee, geen 10, geen 20, maar wel 50 tal per straat. Kris kras door elkaar tijdens de oversteek van de ene naar de andere straat. Op goed geluk oversteken, maar je wordt er steeds handiger in; even naar links kijken, en dan rechtdoor oversteken. Niet twijfelen, maar gewoon doorlopen. Als jij twijfelt, twijfelen zij ook. Bij doorlopen rijden ze ontwijkend om je heen...
Onze eerste wandeling gaat naar de Tempel van de literatuur ( zowel het Confucianistische heiligdom als het belangrijkste historisch opleidingsinstituut). Het is een mooie tempel, druk bezocht, daar het vandaag zondag is.
Na dit bezoek, moeten we een stukje terug lopen om dan onze wandeltocht voort te zetten richting het Hoan Kiem Meer. Het meer ligt tussen twee wijken in, aan de ene kant de "ouwe wijk" en aan de andere kant de " Franse wijk ".
De Ouwe wijk bestaat uit oude, smalle, hoge Frans koloniale gebouwen, waar nu winkeltjes in zitten. Ieder straatje is verdeeld in hun eigen specialiteit, de ene straat bestaat uit allemaal winkels waar je je scooter kunt laten repareren of laten op pimpen. Weer in een andere straat kun je kleding kopen, of schoeisel of sieraden, etc.
Dit gedeelte is autovrij, maar niet scootervrij......dus opletten.
De Franse wijk is chiquer, bestaat uit grotere gebouwen en duurdere winkels.
Zo hebben we vandaag flink gelopen, tussendoor heerlijk gegeten en af en toe een bankje in de schaduw opgezocht om even bij te komen.
Tegen het einde van de middag kwamen we terug in ons hotel, daar kregen we te horen dat onze bagage morgenochtend binnen komt. Vanavond dus nog even dezelfde kleding aan. Ach, een douche en een beetje deo doet vast wonderen.
' s Avonds heerlijk op een terras aan het meer gegeten in gezelschap van overvliegende kleine vleermuizen en de volle maan.........zo romantisch!
Nu liggen we uit te buiken op ons bed, om vervolgens heerlijk in slaap te vallen. Dromen over onze schone kleren en onze toiletspulletjes!
( tja, tanden poetsen met onze ieniemienie tandenborstel en tandpasta tube gaat toch vervelen).

• 22 Juli 2013 - 02:58

Anetteleo :

Bedankt voor al jullie reacties, gaat hier prima. Moeten nog wel even uit onze jetlag komen, gisteravond op tijd op bed, maar toch weer pas laat in slaap gevallen.

• 22 Juli 2013 - 08:12

Joooppiieee:

Hoor het al....dat wordt geen Vietnam voor ons, nu al bagage gepikt......haha.
    Probeer het wel een beetje positief te houden hè....jullie hebben b.v. toch wel allebei een eigen tandenborstel :P
    Heb het weer gelezen.....Have fun xx

• 22 Juli 2013 - 09:43

Inge:

Complimenten....ik was al gillend huis gegaan haha.

Kristel:

Heeey liefies,

Balen vd bagage maar dat mocht de pret niet drukken als ik zo lees! ;)
    Als het goed is kunnen jullie vandaag weer fris en fruitig voor de dag komen veel plezier!!!

xxx

• 22 Juli 2013 - 10:06

Patricia:

Jeetje,

Waar hangen jullie nu toch weer uit, stelletje cultuursnuivers......

Nee hoor, lijkt me helemaal geweldig!

Geniet ervan en heel veel plezier!