hard werken!! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu hard werken!! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu

hard werken!!

Door: anetteleo

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

06 Augustus 2010 | Zimbabwe, Bulawayo

De eerste dagen kon ik een beetje acclimatiseren; bezoekjes aan de stad en een mooi museum met alle wilde dieren, helaas wel opgezet. Na deze dagen mocht ik hard aan het werk, de hokken bij de roofvogels en de andere gevogelte moesten hoognodig schoongemaakt worden. Met behulp van een zware ijzeren hark eerst al de afgevallen bladeren, uilenballen en losse takken wegharken, om daarna vervolgens nieuw rivierzand uit te spreiden. Gelukkig had ik de hulp van een sterke Afrikaan, Lucky.
Het werk hebben we verdeeld over drie dagen.
Zo langzamerhad wordt de temperatuur hier hoger, het nadeel daarvan is dat al het ongedierte uit hun winterslaap komt, en zo ook de slangen. Er is een jong aapje vermoedelijk door een slangenbeet omgekomen.
vandaag hadden we even een spannend moment; er waren vier apen ontsnapt. Gelukkig niet de vleesetende apen, maar toch kunnen ze aardig bijten als je ze in het nauw drijft.
Met eten waren ze gelukkig te lokken.
Met Oranje gaat het steeds beter; deze welp is geboren op 30 april, heeft een handicap, half blind en zijn staart gebruikt hij niet, zodat hij constant uit balans is. Hij wil ook niet groeien, maar ach sinds mama Anette voor hem zorgt gaat het beter. Ik leer hem ook natuurlijk de attack dingen, want wat is een leeuw zonder kill and attack.
Tevens heb ik hem nu geadopteerd, zodat ik hem financieel steun. Ik heb er dus een kleintje bij.( beschuit met muisjeskomen nog).
Het was ook voor de eigenaresse verrassend dat hij mij niet bijt en krabbelt.
Ik moet zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb, fantastische mensen en een goede verzorging. Ik zal maar een ding missen; die grote spinnen die 's avonds in onze hut op de muren zitten. Mijn bed staat nu ook midden in de hut en als ik in mijn slaapzak lig is deze rond mijn nek goed dicht getrokken d.m.v de aantrektouwtjes, die er gelukkig inzitten.
Nikkie gaat morgen naar Zuid Afrika vanwege familie omstandigheden, waardoor marjolijn en ik het rijk bijna alleen hebben. Kevin is wel en zijn kinderen, maar die zijn altijd met hun eigen ding bezig. Ik ga nog wel om de tafel met Kevin, hij verzorgt namelijk de Aidsvoorlichting in Zimbabwe en ik ga kijken of ik contact kan leggen tussen hem en de Nederlandse organisatie.
Nou, als ik weer tijd heb dan zal ik verder gaan met het verslag, en anders kun je mijn dagboek een keer lezen.
O. en de foto's worden fantastisch, ik probeer er een paar op deze site te Zetten.

See you next time.

  • 06 Augustus 2010 - 16:12

    Anette:

    Sorry, jongelui

    Foto's en filmpjes downloaden wil niet lukken.

  • 06 Augustus 2010 - 17:37

    Anetteleo :

    hallo lieverd,

    ik zie en hoor je genieten.leuke foto's en ben benieuwd naar de volgende x x x

  • 06 Augustus 2010 - 17:55

    Anette:

    Gelukt!!!!!

    De camera van Marjolijn weergeeft wel de foto's.

    Dit is dus mijn nieuwe aanwinst: Oranje.
    Geboren op 30 april 2010, eet rauw vlees en babypap.

  • 07 Augustus 2010 - 15:43

    Kristel:

    heeey lieverd,
    wat een lieve foto s!!
    ach ik zou helemaal verliefd worden op die beesies! Alleen wel zielig van dat aapje :(
    Geef welpje oranje maar een dikke kus van tante kristel :)
    Geniet er nog even ffies van want je zit zo weer in nl! (in de regen)

    Dikke kus

  • 07 Augustus 2010 - 22:27

    Valesca:

    Hey Anette,

    Wat leuk om jou verhalen te lezen. Wat maak je leuke dingen mee zeg! En wat een schat van een welpje heb je geadopteerd! Jammer genoeg kun je hem niet meenemen.
    Nou Ik zal ook je verhalen in de gaten houden.
    Veel plezier daar en uhh werkse dan maar he ;) maar dat is vast niet erg met al die leuke beesten en ja het is voor een goed doel... :D

    Ik spreek je nog...

    groetjes xxxjes valesca

  • 09 Augustus 2010 - 19:20

    Anetteleo :

    Hoi, allemaal

    Leuk om jullie reacties te lezen, altijd fijn dat er mensen in je geinteresseerd zijn. Kristel ik zal Oranje een dikke knuffel geven.

    Liefs allemaal, en Leo heeft nog meer plek voor foto's gekocht dus ik zal er meer plaatsen.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Bulawayo

Anetteleo

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 48634

Voorgaande reizen:

19 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Weer naar het Oosten.........

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Brasil, tatatatata

25 Februari 2012 - 02 Maart 2012

New york City

08 Oktober 2011 - 06 November 2011

Leo wandelend in de Himalaya.

06 Augustus 2011 - 13 Augustus 2011

eventjes uitrusten

05 Juli 2011 - 27 Juli 2011

All bymyself 2

30 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

al by myself.......

05 Juli 2010 - 22 Juli 2010

sigaren en rum

05 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

no worries

18 Juli 2008 - 11 Augustus 2008

Olympische Spelen 2008

16 Juli 2005 - 13 Augustus 2005

Land der Natuur en Cultuur.

Landen bezocht: