braaien. - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu braaien. - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu

braaien.

Door: anetteleo

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

09 Augustus 2010 | Zimbabwe, Bulawayo

Overdag is het heerlijk weer, 's avonds koelt het goed af. Maar dan liggen we languit op de bank onder een deken. Iedere avond kijken we naar een film, die ze opnemen via de kabel. Ook kunnen we naar het weer en het journaal van Nederland kijken, gisteravond heb ik gezien dat Ajax gelijk gespeeld heeft tegen Groningen. Marjolijn voor Groningen en ik voor Ajax.
Zaterdagavond hadden we een overheerlijke braai, met heel veel vers vlees, iedere dag komt er heel vers vlees binnen. Ook hadden we garlic bread en een brood van mais.
Vandaag gaan we de baby konijnen bij hun moeder vandaan halen, zodat ze zelfstandig opgroeien. een mooi grijs konijntje heet Anette.
Het is niet echt hard werken, je kunt zelf een beetje bepalen wat je wil De vrijwilligers zijn er vooral om de dieren aandcht te geven, omdat de vaste werknemers daar geen tijd voor hebben of omdat ze dat niet willen.
Kevin vraagt ons veel over de Nederlandse mentalitieit, en zo horen wij veel over de mentalititeit van Zimbabwe. Het is hier nu wel veilig, en met geld kom je bij de autoriteiten heel ver.
Vanmiddag hebben we vrij om foto's te nemen, het is wel fijn dat Marjolijn er is, nu kunen we foto's van elkaar maken.
Het is wel jammer dat Nikkie er niet meer is, want Kevin heeft het ook erg druk met andere zaken.
Als het goed is gaan we vanmiddag met drankjes en hapjes naar een heuvel om naar de zonsondergang te kijken. Ook schijn je dan de dieren in het wild te kunnen zien.
Het bubbelbad wordt ook nog even in orde gemaakt zodat we of vanavond of morgenavond met de gehel familie kunnen bubbelen. Het is hier dus prima vertoeven.

• 09 Augustus 2010 - 15:20

Joop:

Hey Netje,

wat een leven heb jij zeg, beetje met dieren spelen en aaien, braaien (zeg me niets, maar lijkt me lekker:-)) films kijken, zonsondergang bekijken, bubbelbadje....en overdags lekker weer.
    Ik zou het wel weten...geen wekker meer, geen mekkerende leerlingen en maar te zwijgen over Leo :-) :-).
    Blijf lekker daar joh, komen we je heus wel een keertje opzoeken.

xx-jes van ons

• 09 Augustus 2010 - 19:23

Anetteleo :

Hoi, lieve Jopie

Braaien is BBQ-en, en het is heel wel fijn, maar ik kom toch wel weer graag terug, ik zal jou en je familie veel te veel missen. Maar het is zeker een land om nog eens terug te komen, zeker voor de Victoria Falls.

Dikke kus!

• 10 Augustus 2010 - 09:58

Anetteleo :

hallo daar,

lekker jopie en de familie wordt gemist maar geen enkel lief woord over mij, regel gelijk vervoer voor aanstaande zaterdag ! ! ! !

• 10 Augustus 2010 - 13:29

Anette:

Hoi, allemaal

De foto's zijn genomen met de camera van Marjolijn, want ik schijn zo'n aparte camera te hebben dat ik er niets op krijg.
    Mijn foto's krijgen jullie dan nog wel een keer te zien.
    Sorry, dat ik sommige foto's nog niet recht heb gezet, dom, dom.