een blauwe kont - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu een blauwe kont - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu

een blauwe kont

Door: anetteleo

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

10 Augustus 2010 | Zimbabwe, Bulawayo

Vandaag bij dochterlief, Mickayla, achterop de qwuat( hoe schrijf je dat???) gezeten. Een waar avontuur door de bush, heel hobbelig en heel gaaf.
De foto's hebben denk ik niet veel uitleg nodig, maar sommige misschien een beetje. Op 1 van de foto's zie je de jongemannen met het vlees voor de dieren, dit komt als een geheel dood dier binnen en zij maken er mooie stukken van. Er is al gevraagd of ik ook mee wilde helpen, maar ach ik ben geen slager......
De twee jonge leeuwen in de kooi wonen gewoon bij hun vader en moeder en dus niet om te aaien.Ze zijn hier in gevangenschap geboren en zijn 2 weken jonger dan Oranje. Ja,ja JONGER!!!

Het zo dat bij de volgende generatie de leeuwen weer in het wild uitgezet kunnen worden.
De huiskat, Ross, is er dus om er voor te zorgen dat er geen muizen in het huis rondlopen, alleen jammer dat hij vindt dat hij het eerst binnen moet komen laten zien.... We moesten hem dus met muis en al naar buiten brengen.
Onze Oranje is gek op de herder, Biggy, maar Biggy is jammer genoeg nog net iets te jong om heel zorgzaam te zijn.

Vanavond is Marjolijn haar laatste avond en gaan we op een hill met hapjes naar de zonsondergang kijken.
Ik heb dus als vrijwilliger nog twee dagen het rijk alleen, oke wel met vader, zoon en dochter. Moeder zit nu in Zuid Afrika.

Ik ben best een beetje zielig, want Kevin ( vader) heeft ongeveer de zelfde plaag humor als mijn leo........

Tja, ik schijn dat soort mannen altijd om me heen te moeten hebben!!???

• 10 Augustus 2010 - 16:42

Anetteleo :

mooie foto's lieverd, jouw aandcht helemaal ten goede aan de dieren (what's new ! ) nog een paar dagen en daqn gezellig weer terug

• 10 Augustus 2010 - 19:37

Marjan En Frits:

Geweldig verslag. Ben een beetje jaloers op je belevenissen. Enne ... gefeliciteerd met je aanwinst. Hij is wel om te knuffelen hoor. Hopelijk groeit ie op tot een trotse jongen. Zijn erg benieuwd naar de rest van je verhalen. Veel plezier nog.

• 11 Augustus 2010 - 19:02

Moira:

Hey Anettetje,
    Ik heb je verslag met veel plezier gelezen. Jij hebt het echt heel erg naar je zin he? In ieder geval doe je heel goed werk. Gave foto's. De rest wil ik natuurlijk ook een keer zien en alle verhalen horen. Met die spinnen lijkt me helemaal niets; de rest is wel heel gaaf.
    Hebben ze daar ook stageplekken in de aanbieding????
    See You,
    Moira

• 11 Augustus 2010 - 20:02

Anetteleo :

Hee Moira

Ja ze hebben zeker plek voor onze jongelui. Ik heb het al aangeboden, en dan moet een van ons zeker even een paar keer per jaa gaan checken. Al hoewel met z'n tweeen is much better.
    Doe iedereen vrijdag de groeten als je nog gaat bbq.

• 12 Augustus 2010 - 04:26

Valesca:

Hey Meid,

Geweldige verhalen weer en leuke (lieve) foto's.
    Je hebt een schattig welpje hoor, jammer dat ze groot worden he..... het blijft geen "schootleeuwtje" :D

Jammer dat je alweer bijna thuis komt zeker.... Nou ik hoor je verhalen nog wel als je terug bent en je mooie foto's....

ik spreek je nog wel

groetjes en tot snel