Dagen van afzien en genieten - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Anetteleo - WaarBenJij.nu Dagen van afzien en genieten - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Dagen van afzien en genieten

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

22 Oktober 2011 | Nepal, Nāmche Bāzār

Hier probeer ik de afgelopen dagen een beetje een verhaal te geven zoals beloofd.
Op de dag van vertrek begonnen we aan een busreis van 12 uur naar Shivalaya waarvan de laatste 2,5 uur niet zouden misstaan in Parijs Dakar of zo iets.
Daar de eerste nacht in de tent door gebracht en zo begon de wandeling. S'morgens om 6 uur elke dag wakker gemaakt met een kopje thee een bak warm water om te wassen en klaar voor ontbijt terwijl de tassen worden gebonden voor de dragers en de tenten worden opgeruimd ook voor de dragers. Gelijk gaat de wandeling omhoog en zweet dwarrelt elke kant op je wordt niet ontzien warm en steil elke klim. Maar er wordt ook op je gelet op tijd voor lunch gezorgt en thee veel thee overal.En bij ontbijt lunch en avondeten elke keer een verrassing wat er op tafel komt maar telkens ook super smakend en voedzaam. Daar geen gebrek aan, ik dacht wat gewicht kwijt te raken maar dat gaat met deze kok volgens mij niet lukken :-)
Via Shivalaya,Bjandhar, Sete, Junbesi, Nunthala, Khanthola, Surkhe, Phakding, Namche Bazar waar ik nu ben reizen we licht bepakt langs de bergen over de bergen en door de dalen die dan weer volgen. Onze spullen gedragen door jonge en oude mannen die 4 x sneller op hun slippers lopen dan ik op mijn gestylde schoenen. maar zij verdienen het respect en nog meer de porters zoals ze genoemd worden. Er zijn erbij die de dorpen bevoorraden en dragen gewichten op de rug varieerend van 30 tot 120 kg. Dat zijn de heroes of Nepal, bizar hoe deze mensen zich bewegen van plek naar plek en soms dezelfde route afleggen alle dagen die wij doen. Tijdens onze route vele kloosters vol monniken en nonnen na een paar bezocht te hebben het gebed meegemaakt te hebben en zelfs meegegeten wat echt een beleving op zich was ben ik daar nu wel klaar mee. Elke dag zijn de uitzichten werkelijk fenomenaal, de een nog mooier dan de andere. We komen dezelfde mensen tegen die passeren tijdens de lunch, theepauze of door snelheid van wandelen. Wij zijn redelijk snel dus komen vaak op tijd aan voor de keuken en tenten maar we vermaken ons wel. In Bhandhar kwam ik een pool tegen die daar bij zijn schoonouders was sinds 4 jaar had met zijn vrouw en kind van 3 jaar 18 uur in de regen over bergpaden vanaf Jiri naar Bhandhar gelopen voor een weerzien sinds 4 jaar. Dat zijn bijzondere verhalen.Lopen we het ene moment nog door langs de bergwanden dan doemt er weer een lange hangbrug op over snel stromend water het blijft prachtig.
Nu in Namche bazar een dagje rust genoten een kleine wandeling van 5 uur om even naar 3850 meter te lopen en nu dit relaar getypt. Ik spreek jullie snel weer wanneer de mount Everest basecamp behaald is, ik groet jullie alllemaal
x

  • 22 Oktober 2011 - 10:55

    Anetteleo :

    Hoi, Leootje

    Je zult wel denken ineens een andere achtergrond, was wat aan het rommelen. Probeerde er een mooie foto van jou te plaatsen.
    Blijf oefenen.
    Terwijl jij die bergenketen blijft bewandelen, zal ik mijn best doen deze blog op te vrolijken. Ne niet met deze saaie kleur.:)
    Dikke kus

  • 22 Oktober 2011 - 11:15

    Anetteleo :

    Nou, de blog een andere kleur gegeven, je verhalen zien er goed uit.
    Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden, maar dan liever niet al die lange wandelingen. Ik word al moe als ik het lees, enig idee hoeveel km. je al hebt afgelegd. Het lijkt wel een bedevaart.

    Waarschijnlijk komt er een andere man thuis, met zoveel loopervaring!!!!!

    Als het maar niet verslavend werkt, want dan mag ik wel gaan trainen voor de volgende vakantie samen.

    Dikke kus en ik ben apetrots op je!!!!

  • 22 Oktober 2011 - 17:54

    Je Zus:

    Om je toch even te laten weten dat ik wel steeds grappen maakt dat je op zoek gaat naar jezelf of dat je jezelf kwijtraakt daar in Nepal :-) maar vind onwijs knap en dapper van je.
    Doe je best :-) hou vol, ik zie je als je thuis bent.

    goretjes hel

  • 23 Oktober 2011 - 10:32

    Leo En Saskia:

    He maatje,
    Jaloers makende foto's en verhalen. We zijn onder de indruk en benieuwd naar het verdere verloop. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier de resterende tijd en geniet met volle teugen!
    SSenL

  • 23 Oktober 2011 - 14:43

    Marcel:

    Goodluck.....gek

  • 24 Oktober 2011 - 09:32

    Joop:

    Hey vriendje,

    ik weet het al, je probeert me jaloers te maken en te laten voelen dat ik spijt heb dat ik niet ben meegegaan, uhmm is je bijna gelukt:-)
    Want toch wel kriebels hier, ik weet dat je maar een beknopt verhaal hier neer zet maar dat de indrukken en belevenissen nog veel mooier zijn, en je kan er straks nog uren over praten en laten zien, geloof dat je het zelf meegemaakt moet hebben om zoiets te bevatten.
    Nu weet ik dat je met jou (kantoor)baan niet veel gewend bent, dus heel veel respect voor die dragers is dan zeker op zijn plek.
    Ben waanzinnig benieuwd naar je overige foto's straks, hier alles op rolletjes, waanzinnig bedankt voor jullie cadeau.

    Sterkte nog de komende dagen en see you.

    En Ajax...pffff wat een armoe :-):P

  • 24 Oktober 2011 - 17:45

    Spijkie:

    jeetje wat een gedoe zeg....... nou ik vind het sowieso knap hoor want uhhhh mij niet gezien. Ben al moe als ik eraan denk.
    Erg mooi die bergen maar dan wel met twee latten eronder en zoefffff naar beneden........ga toch niet naar boven lopen!!!
    Maareh kom op he ennnn je kunt het!!!

    Succes!

    gr uit Spijkie

  • 26 Oktober 2011 - 11:28

    Jeanette:

    Hoi Leo,

    Petje af hoor, klinkt allemaal fantastisch! Afzien en genieten, de perfecte combi. Weer eens wat anders dan golfen! Nog heel veel plezier en ik blijf je natuurlijk volgen.

  • 26 Oktober 2011 - 11:29

    Jeanette:

    Hoi Leo,

    Petje af hoor, klinkt allemaal fantastisch! Afzien en genieten, de perfecte combi. Weer eens wat anders dan golfen! Nog heel veel plezier en ik blijf je natuurlijk volgen.

  • 27 Oktober 2011 - 07:32

    Cock.:

    Tijdens onze route vele kloosters

    Zo makkelijk kom je niet van mijn af Leo.

    Groeten Cock.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nāmche Bāzār

Leo wandelend in de Himalaya.

Recente Reisverslagen:

27 November 2011

Foto's

13 November 2011

de laatste slopende dagen

28 Oktober 2011

wat een hoge bergen

25 Oktober 2011

5100 meter

24 Oktober 2011

Thingboche
Anetteleo

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 48661

Voorgaande reizen:

19 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Weer naar het Oosten.........

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Brasil, tatatatata

25 Februari 2012 - 02 Maart 2012

New york City

08 Oktober 2011 - 06 November 2011

Leo wandelend in de Himalaya.

06 Augustus 2011 - 13 Augustus 2011

eventjes uitrusten

05 Juli 2011 - 27 Juli 2011

All bymyself 2

30 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

al by myself.......

05 Juli 2010 - 22 Juli 2010

sigaren en rum

05 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

no worries

18 Juli 2008 - 11 Augustus 2008

Olympische Spelen 2008

16 Juli 2005 - 13 Augustus 2005

Land der Natuur en Cultuur.

Landen bezocht: