Op vakantie, toch ? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anetteleo - WaarBenJij.nu Op vakantie, toch ? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Op vakantie, toch ?

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

10 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

daar is ie dan, het eerste relaas van mijn reis naar en door Nepal. Na een reis van 3 uur van Amsterdam naar Moskou waar de overstaptijd een uur zou duren werd het door vertraging maar 15 minuten. Ik moet zeggen mooie winkels om te shoppen als je tijd hebt maar zo niet dan moet je rennen door de drukte :-).
Maar gered, toen een goeie reis naar Delhi en nu eens niet in slaap gevallen maar genoten van 2 goede films waaronder black butterflies.
Aangekomen op Delhi werd iedereen met bestemming Kathmandu als groep begeleid naar de incheck balie. Over verborgen werkloosheid gesproken, 8 mensen achter de balie en er maar 1 echt werken, dus dan duurt het inchecken ruim een uur.pppffff Ach je bent op vakantie, toch ?
Als ik er uiteindelijk door ben, ga ik op zoek naar een slaapplek, uiteindelijk na een half uurtje gevonden en val ik heerlijk voor 5/6 uur in slaap. Als ik wakker wordt is het in Delhi 0900. Om 1200 zou ik verder vliegen dus zoek en vind ik een douche en na een half uur sta ik weer fris en fruitig in de vertrekhal. Alleen daar aangekomen blijkt mijn vlucht 2 uur te vertragen, ach we zijn toch op vakantie, toch ?
Maar netjes om 1400 op weg naar Kathmandu, en anderhalf uur later met schitterende vergezichten, hoge bergen die door de wolken steken en groene diepe dalen door bruine rivieren gescheiden leiden de landing in op Kathmandu. Wat ben ik blij dat ik mijn visum voor die paar rot centen meer al in Nederland gehaald hebt, binnen 5 minuten sta ik bij de band voor mijn tas, ipv meer dan 1,5 uur wachtend in een rij.
Er zijn 2 vluchten binnengekomen dus vele tassen komen op de band, groene gele rode roze parse zwarte grote kleine maten behalve...........ja idd die mooie oranje opvallende northface tas speciaal aangeschaft voor deze reis. Dus als ik 1,5 uur later turend over de chaos van tassen heb gekeken is er maar 1 conclusie tas is er niet bij, ach je bent op vakantie denk ik dan nog maar. Ik geef het door krijg een briefje mee en mogelijk komt hij een dag later, wat tijdens dit schrijven nog niet is gebeurt.
Netjes wordt ik opgehaald en rij door een chaos van auto's brommers scooters motoren en mensen naar mijn hotel gelegen in een oase van rust boven de stad op een heuvel.
Heerlijk gegeten en wat gedronken laat ik mij om 23:45 plaatselijke tijd in slaap vallen om om 0700 wakker te worden en maar gelijk te douchen en te ontbijten.
Relaxed laat ik mij daarna in een taxi afzetten in de stad en ervaar het Nepalese wijgevoel, druk pratend toeterend glimlachend in een grote hectische omgeving. Slenter een beetje op mijn gemak kijk een beetje in allerlei outdoorzaken misschien nog wat kopen morgen als mijn tas niet komt. Tot hier mijn verslag of mijn tas nog komt lezen jullie hopelijk snel, Ach je bent op vakantie, toch ?
Groeten

P.s best lastig typen met je hand in het gips.......

• 10 Oktober 2011 - 11:28

Inge :

Jaja je bent op vakantie........ik had daar heel dat Nepalese vliegveld bij elkaar geschreeuwd, MIJN TAS NU !!!!!!!!! Gelukkig kun jij er wat beter tegen, ik hoop dat je snel je tas terug hebt want daar zit natuurlijk ook de foto van Anette en Syd in.....
    Have fun Leo !!!!!!!!

• 10 Oktober 2011 - 11:36

Joop:

Dat begint al lekker, zullen we volgend jaar er wel eentje tegen komen van de Bagwan met een oranje rugzak :-)
    Die dachten natuurlijk 'die eenarmige lompe toerist zullen we eens een loer draaien'
    Als je mzzl heb zat je nep iPhone in je tas, kan je daar gelijk kijken voor een originele :-)

Maar we blijven je volgen vriend, see you

• 10 Oktober 2011 - 14:53

Delphin:

Ze zeggen weleens:"je krijgt wat je verdiend"!! Hmmmm ;)
    Maar hoe dan ook blijft het kut.. Nou ben jij het natuurlijk wel gewend om meerdere dagen dezelfde kleren aan te hebben en je tanden niet te poetsen dus op zich zie ik geen problemen..
    Wat natuurlijk wel klote is... Dat je mijn foto natuurlijk in je tas had zitten (je enige zoon)... Maar als je het niet meer trekt geef je maar een gil dan stuur ik er 1 op... :p

Nu ff serieus.. Je hebt vakantie idd en zat geld dus maak je niet druk! Het ziet er allemaal cool uit en ik blijf je volgen! Succes met je handje..

• 10 Oktober 2011 - 18:49

Saskia En Leo:

Ha maatje,
    Prima begin zo te lezen. Voor hetzelfde geld had je tas daar gestaan en jij niet. Kan altijd erger ;-)
    Hopen dat je 'm snel weer terug hebt. Veel plezier!

• 10 Oktober 2011 - 19:54

Ivo:

Leo, wat leuk om je zo te kunnen volgen, je sms was maar voor de helft binnen en laat daar nu net de link van de site bij staan. Moeilijk tikken met een hand in het gips? Heb je weer eens de bink uit willen hangen en toen ging het natuurlijk verkeerd, da's balen zo net voor je vakantie. Gelukkig kon je nog wel aan je mooie reis beginnen, ik hoop dat je je tas snel terug hebt.
    Ik ga je volgen, mzzl en have fun

• 19 Oktober 2011 - 19:43

Jeanette Geffroy:

Ja hoor, heb jij weer, tas kwijt!!!! Ik zou flink balen, maar gelukkig ga jij er beter mee om zo te lezen.
    Klinkt allemaal heel avontuurlijk. Ga snel even de rest lezen, ben benieuwd of je tas nog boven water gekomen is.