Reisje met de trein, trein, trein...... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu Reisje met de trein, trein, trein...... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Reisje met de trein, trein, trein......

Door: Anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

24 Juli 2013 | Vietnam, Hanoi

In de trein met een Chinees gezin bestaande uit vader, moeder en dochtertje. De moeder spreekt aardig Engels en vader gebruikt de vertalers- app op zijn telefoon.
Ook nog een oudere Vietnamese en later kwam er nog een Vietnamese jongeman bij. Met een etensgeur om zich heen, niet te harde.
Als de trein vertrekt gaat de deur van de kabine dicht. Vooral lekker in de lucht blijven liggen en neus op non actief.
O,ja,dit was het o.a. Waarom ik niet meer naar Azië wilde, toch weer gebeurt........
Na een reis van ruim 13 uur tussen kletsende Chinezen, smakkende Vietnamese en vooral op je bedje blijven liggen komen we op onze volgende plaats van bestemming aan; Hue.
O,ja, en om in de trein alles nog compleet te maken, er mocht ook nog gerookt worden.......
Maar goed, de leuke, vlotte receptioniste maakte alles weer goed; ze heeft humor en de kamer was ook al klaar. Weer een mooie kamer, lekker ruim bed en een heerlijke schone badkamer.
Na een heerlijke douche en schone kleertjes gaan we op zoek naar......eten!
Hue is een leuk, zeer toeristisch plaatsje met dwars er door heen de Parfumrivier. Een brede rivier met verschillende bruggen, die constant vol bezet zijn met toeterende scooters.
Al snel vinden we een gezellig restaurantje met een groot assortiment aan eten. We bestellen ieder gebakken rijst met vulling en om aan de vitamine te komen een vruchten smoothie. Heerlijk, daar knapt een mens van op.
Na deze prima vullende maaltijd gaan we wandelend op weg naar De Citadel, een keizerlijke stad.
Een aardige grote stad, dat in de renovatie is. Maar zeker de moeite waard om te bekijken. Ook hangen er zwart wit foto's uit vroegere tijden met o.a. De laatste keizer.
Na het bezoeken van de stad en na een overheerlijke café latte, vallen we rond half zeven vermoeid neer op bed.
Natuurlijk, nog even ergens eten voor de lange, lekkere nachtrust..........

• 25 Juli 2013 - 08:27

Jooopppieee:

Och af en toe iemand met een lijfgeurtje, een lekker rokertje op zijn tijd en een beetje gesmak...idd welkom terug in Azië:-)

Wel positief blijven he....er willen misschien ook nog andere mensen die kant op :-(

Maar half zeven al naar bed ??.....Wij waren toch oma en opa of vergis ik me nu :-)

Veel plezier nog xx

• 30 Juli 2013 - 20:00

Lucienne:

Brr krijg het er al koud van als ik er aan terug denk zie het weer helemaal voor me die treinreis nou lieve schatten voor mij niet meer hoor ga wel vliegen haha
    Have fun.

Xx lucienne