Paraty. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu Paraty. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Paraty.

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

22 Augustus 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Paraty.

Na de boottocht en een bustocht van ruim 2,5 uur komen we aan in een leuk Koloniaal stadje.
Het stadje was ooit het haventje voor de export van het goud.
Nu staat het op de lijst van Unesco.
Leo en ik krijgen een prachtige bovenverdieping van een hotel toebedeeld.
Het is ongeveer net zo groot als de bovenverdieping van ons huis thuis, met een prachtige houten plafond en vloer. Bijna zonde om het te verlaten en het stadje te gaan verkennen. Maar goed, toch maar aan de wandel. Het stadje is betegeld met een grove stenen vloer, waar je bijna je nek over breekt. De kinderkopjes in Brielle zijn er veilig bij.......
In de witte gebouwtjes met allerlei kleurrijke kozijnen en deuren zijn heel veel winkeltjes gehuisvest; veel kunstenaars, knusse restaurantjes en cafeetjes. Wel vrij prijzig voor een laatste bestemming, maar er zit nog net wat kleingeld in onze portemonnees.
Leo en ik gaan gezellig romantisch eten in een Frans restaurant, ingericht met allerlei Spulletjes en stofjes uit de Provence.
Het is overal wel vrij rustig, in Brazilië is het nu duidelijk wintertijd.

De volgende dag hebben we een tochtje met een ouderwetse Schoener, langs allemaal kleine standjes. Een heerlijke luie dag met zon en water.
Vanavond gaan we als afsluiting van de vakantie eten met de gehele groep.
Het was een zeer luie, rustige vakantie. Veel gereisd, aardig wat gezien, veel geld uitgegeven ( Brazilië is geen goedkoop land) en goed uitgerust. Zeker de laatste week was een luie strand vakantie, en ondanks dat het hier nu winter is, toch mooi weer gehad.
Volgens onze gids hebben we heel erg geboft met het weer.

Nu slapen en morgen rond elf uur met de bus een reisje van 5 uur naar het vliegveld voor een lange terugreis naar huis...........

• 24 Augustus 2012 - 07:06

Sylvia:

klinkt als een heerlijke vakantie :). een goeie reis terug en je komt vast de nieuwe school een keer bekijken. xx