Na Rio de rust tegemoet....... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu Na Rio de rust tegemoet....... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Na Rio de rust tegemoet.......

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

19 Augustus 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na een lange nacht toch alweer redelijk bijtijds wakker. Na een goed ontbijt besluiten we naar het strand op de copacabana te gaan. Eerst brengen we onze was even naar de wasserette. We hebben een beetje pech, het is bewolkt maar daar het zaterdag is zijn er genoeg Brazilianen die op het strand aan het voetballen volleyballen,sporten en paraderen.
Na een tijdje volleyballen gekeken te hebben vervolgen we onze weg langs de copacabana richting Ipanema ook een mooi strand. Maar voor wij daar aankomen wijzigen we het plan en gaan naar Botafogo om een shirt van Seedorf te kopen in de store van de plaatselijke club. We nemen de metro en reizen naar Botafogo. Eenmaal aangekomen staan we ergens in het centrum van dit stadsdeel maar geen zicht op de store die wij al een paar keer met de bus langs gereden waren. We lopen een kant op........en ja hoor verkeerde kant, we laten ons de goede kant op wijzen en lopen terug. De route gevolgd komen we aan in het Botafogo shoppingmall, normaal ook goed maar niet de keuze die wij gemaakt hadden. We steken de weg over om ons een beetje te oriënteren maar we komen er niet uit, dus nemen een taxi en. Die brengt ons op de juiste plek en Leo koopt het shirt van de nu al halfgod Seedorf in Botafogo. We nemen een lekkere lunch en lopen terug richting de metro, onderweg kopen we nog een paar stel slippers, en zoeken we naar het metrostation die we uiteindelijk wel vinden. Hier is nog een inhaal slag te halen voor de stad om betere borden neer te zetten om het allemaal wat makkelijker te kunnen vinden. Het valt wel op in deze grote stad dat vrijwel alle appartementen omheind zijn en bewaakt. Als we terug zijn lopen we snel naar de wasserette om de was op te halen om nog even naar het strand te gaan. Helaas kennen ze in Rio ook sluitingstijden en staan we voor een gesloten deur, navraag geeft aan dat ze morgen ( zondag ) ook gesloten zijn dus maandag kunnen we het weer ophalen. Dat is jammer want zondag vervolgen wij onze reis naar Ilha de Grande, oeps. Het was niet zo heel veel maar er zaten toch nog wel dingen die bruikbaar waren voor de komende dagen. Probleem voor later.
We gaan dan maar naar het hotel om ons op te frissen en later in de avond gaan we gezellig op de boulevard eten en nemen kreeft, een mooie plek om onze aanwezigheid in Rio af te sluiten.
De volgende dag rijden we dus naar Ilha grande waar we de veerboot voor moeten nemen, rond het middaguur is het bijna net zo warm als in Nederland (36 graden) . Een lekkere zeewind laat ons genieten van deze bootreis.
Aangekomen in  Ilha Grande, wat een klein dorpje met allemaal kleine hostels en pousada's gelegen aan de zee. Hier krijg je het echte zand zee vakantiegevoel dus meer dan dit zal het ook niet worden :-)).

• 23 Augustus 2012 - 14:33

Spijkie:

He wat vervelend voor jullie en jullie kleding.....maar daar is waarschijnlijk niks meer aan te doen :S (ach dat wordt dan verplicht shoppen, ook vervelend ;) )
    Blij dat jullie ondanks deze kleine tegenvaller het naar jullie zin hebben en ga lekker genieten van het heerlijk strand en zee! Ben benieuwd naar de foto's!

gr valesca