Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Curitiba

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

13 Augustus 2012 | Brazilië, Curitiba

De laatste dag in Curitiba was er een mogelijkheid om naar Paraquay te reizen naar een plaatselijke markt. De markten een beetje kennende laten wij die ons voorbij gaan. De mogelijkheid om aan de grens een stempel te ontvangen vinden wij niet zo belangrijk. Wij genieten liever even aan het zwembad met volle zon. Daar wij later op de dag onze reis zullen vervolgen naar Bonito, een reis van 20 uur, is genieten ons credo. Eind van de middag rijden we in een nachtbus in 1 keer door naar ............ Daar stappen we over in 2 kleine busjes die ons uiteindelijk naar Bonito zullen brengen. De temperatuur is met 36 graden aan de warme kant, maar zal ons morgen met het snorkelen in het heldere water van de rivier zeker wel verkleuren,  dus bevallen ;-).
In dit plaatsje wordt de groep verdeeld over twee kleine hotels. De hotels lijken op elkaar, een mooie tuin met een ieniemienie zwembad, hangmatten en aardige kamers. De jongelui zitten bij elkaar en de ouderen ook. Met andere woorden: bij ons is het heerlijk rustig.
Een middagje relaxen bij het zwembad, een handwasje doen en dan heerlijk op bed naar de sluitings ceremonie van de OS kijken.
Daarna opfrissen om met de gehele groep uit eten te gaan.
In dit dorpje kun je alligator eten.
Bij ons aan tafel bestellen we drie stoofpotjes; met tijgervis, alligator en nog een vissoort uit deze streek. Anette is de naam kwijt...
Na van ieder potje geproefd te hebben gaan we na afloop nog ergens een heerlijk bak koffie drinken, en natuurlijk iets lekkers erbij.
De volgende morgen vroeg op om te gaan snorkelen in een heerlijk helder riviertje, 1, 5 km, waar wel tot 50 meter ver gekeken kon worden. De vis die in allerlei soorten en maten voorbij zwemmen worden door Leo gefotografeerd. Een onderwatercamera geregeld in de hostel en voilà.
Na eerst stroomopwaarts geroeid te hebben mogen we met de stroom mee terug drijven en snorkelend de vissen bekijken.
's Middags weer lekker relaxed genieten van een lekkere koffie met weer wat lekkers ( ja, Jopie weer iets eten en drinken......) erbij. Nog even wat leuke shopjes bekijken om daarna rond zes uur het verloven van het Belgische duo nog even te vieren met een biertje.
Met een deel van de groep gaan we proberen iets te eren te scoren; inmiddels zijn we er achter dat iedereen om de beurt iets te eten krijgen. Dit keer is het echter nog erger, want nu krijgen er twee helemaal niets..........( Anette dus ook niet).
Na toch mijn eten gekregen te hebben gaan we naogen laatste keer bijnonze koffie shop koffie drinken, nu zonder iets lekkers...........