hard werken - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu hard werken - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu

hard werken

Door: anette

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

17 Juli 2011 | Zimbabwe, Bulawayo

Hallo, allemaal

Het is hier het gehele weekend al lekker warm, einddelijk aan het werk met alleen een t-shirt en natuurlijk ook een broek.
Het is heel gaaf om te zien hoe leeuwen reageren op een schoon gemaakte kooi. Ze gaan dan rennend door de kooi en sproeien overal hun geur. Tenminste dat de leeuwinnen, daarna gaat de leeuw op koninklijke wijze het nog fijntjes over doen om vervolgens lui te gaan liggen.
Helaas had ik natuurlijk op dat moment niet mijn camera bij me om dit te filmen. Maar we gaan nog een andere kooi schoonmaken, dan zal ik me beter voor bereiden.
En man, wat kunnen die leeuwen er een zooi van maken, poepen op een plaats, nee ben je gek we doen het gewoon overal, je afgekloven botten ergens op een plek neerleggen, nee dat doen we ook door de gehel kooi heen.
Dus menig kruiwagen gaat de kooi uit met dirt.

Vanaf vandaag zijn we met vier vrijwilligers, waaronder een jongedame van 17. Ze zit nog in haar waarom periode van een kind van 3.
Bij alles wat we doen komt de vraag waarom we dat doen of waarom we dat zo doen.
Ach, irritant, jullie kennen me.......

Gisteravond zijn we naar de Academy of Music geweest om naar een show te kijken met Afrikaanse muziek. Niet alles mijn stijl, maar je overleeft het.
Met enkele jongedames op stap en dan vervolgens een blanke jongeman op het podium en derest allemaal donkere, dan krijg je een wwwwwwwwwooooooooooooowwwwwwwwwww reactie. Ik moet zeggen: hij zag er best goed uit, ook voor deze oudere jongedame.

Nou, verder gebeuren er geen echte spannende dingen hier, het is hard werken maar de reacties van de dieren maakt al dat harde werken meer dan goed. Maar enkele dagen in mijn vakantie op een tropisch strand liggen zou ik ook niet erg vinden.

O, ja, we passen enkele weken op een pup van 9 weken en als je die samen met Oranje bezig ziet, dan snap je niet dat mensen bang zijn van een leeuw.
Ik zal het fotograferen en filmen. Morgen hebben we de gehele dag vrij, maar omdat het Mandela dag is moeten we wel enkele minuten iets voor een ander doen. Tja, dat doe ik al 26 jaar en die jaren dat ik voor Leo er ben tellen drie dubbel, dat maakt het dan eeeeeerrrrrrruuuuuuuuggggg lang.:)

Nou, tot de next time.
see you, xxxxxx

  • 17 Juli 2011 - 20:59

    Anetteleo :

    hallo lieverd,

    je bent zo lief met kinderen ;-)

    Als de jaren met mij zo lang zijn........

    geniet nog maar even daar dan, het weer hier is toch niet veel.

    x x x x

  • 18 Juli 2011 - 11:50

    Kris:

    Heeeey meis,

    hahaha leuk he die 17 jarige denk je ff van die pubers af te zijn! :)

    Maar super weer die fotos en dat aapje in bad super lief!

    Ik hoop dat je nog lekker aan het genieten bent hier nog steeds slecht weer dus neem het zonnetje maar mee over 9 dgn!

    Dikke kus

  • 20 Juli 2011 - 18:14

    Joop En Lucienne:

    hey hoi die Anette
    Wat een leuk verhaal weer ja tropisch strand is zeker ook lekker ,maar wel beter dat het weer iets lekkerder is meid.
    En dat jonge ventje mmmmm ze zeggen toch altijd op een oude fiets moet je het leren haha en kijken kan zeker geen kwaad hoor hihi.
    Maar je bent lekker druk bezig met schoonmaken van die beestenkooien dalijk gaat Leo zeggen dat je zijn kooitje ook schoon kan maken je moet niet teveel vertellen hoor:-).
    Ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt zoals je verteld ben je in je hum daar.

    Nog veel plezier en geef Oranje maar een knuffel.

    gr /xx van Joop en Lucienne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Bulawayo

Anetteleo

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 48621

Voorgaande reizen:

19 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Weer naar het Oosten.........

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Brasil, tatatatata

25 Februari 2012 - 02 Maart 2012

New york City

08 Oktober 2011 - 06 November 2011

Leo wandelend in de Himalaya.

06 Augustus 2011 - 13 Augustus 2011

eventjes uitrusten

05 Juli 2011 - 27 Juli 2011

All bymyself 2

30 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

al by myself.......

05 Juli 2010 - 22 Juli 2010

sigaren en rum

05 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

no worries

18 Juli 2008 - 11 Augustus 2008

Olympische Spelen 2008

16 Juli 2005 - 13 Augustus 2005

Land der Natuur en Cultuur.

Landen bezocht: