Wow, wat was dat spannend!!!! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu Wow, wat was dat spannend!!!! - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Anetteleo - WaarBenJij.nu

Wow, wat was dat spannend!!!!

Door: anetteleo

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

11 Juli 2011 | Zimbabwe, Bulawayo

Hoi, iedereen

enkele dagen echt te koud om boven in het kantoor achter de computer te gaan zitten. Het is overdag rond de 14 graden en 's avonds dus nog kouder.
Ik heb de afgelopen dagen al harder gewerkt dan vorig jaar in twee weken. Vandaag een vrije dag, dus vandaar dat ik nu even kan tikken. Het is vandaag winderig en het regent, een echte oud-Hollandse herfstdag. O, waarom lig ik niet gewoon aan een heerlijk warm strand met een cocktail??????
Vrijdagochtend gingen we de kooi van Dunte schoonmaken, de leeuw die je kunt aaien. Dunte in een andere kooi overgebracht en aan het werk. Botten eruit, poep scheppen en zijn nachthok voorzien van nieuw gras. Bomen snoeien, etc.
Viola( een dierenarts-assistente uit Zoetermeer) en ik gingen een kruiwagen legen op de composthoop.
Toen we terug liepen hoorde ik mijn naam schreeuwen (klonk als paniek).
Voor mij zag ik Oranje in paniek richting huis rennen, en in mijn rechteroog hoek zag ik een grote leeuwenkop met manen midden op het pad staan. Shit, de leeuw is los!!!!
Meteen achter Oranje aan om haar veilig achter de poort te krijgen, dit kostte enige moeite daar haar grote vriend, Ringo blaffend achterbleef bij Dunte.
Maar je doet een beetje gek, en je zet je kalmste stem op en ze volgde me. ( toch wel een beetje herkenning; bij haar ben ik altijd veilig geweest toen ik nog heel klein was). Achter de poort heb ik haar op haar zij gelegd om haar tot kalmte te brengen, ze was erg geschrokken. Uiteindelijk ging ze op haar zij liggen, zodat ik haar kon aaien en bekijken. Ze was van achteren gebeten door Dunte.
Dunte kan goed overweg met de honden en met Nicky, maar met andere mensen en dieren wordt het problematisch. Wij kunnen haar door het hek wel aaien (behalve Nicole hoorde ik later, want Dunte vindt dus niet iedereen aardig en wil dus ook niet door iedereen geaaid worden).
Nicky heeft Dunte weer in zijn kooi gekregen, nicole was een andere kooi ingevlucht en Viola de kooi van Jacky, de jakhals.
Even later kwamen ze allemaal terug naar het huis om te zeggen dat alles weer veilig was. Alleen Biggy, de herder, had een bloedspuitende wang. Ze was gebeten door de luipaard, waar ze altijd tegen blaft. Alleen nu had de luipaard haar goed te pakken. Gelukkig is Viola bekend met dierenwonden, dus dat kwam goed van pas.
's middags was alles weer rustig.
De afgelopen dagen velen kooien schoongemaakt, zo ook een groot leeuwenverblijf met de drie leeuwinnen grommend op de achtergrond in hun nachthok. Dunte krijgt ook een nieuwe verblijfplaats, ook gereinigd. Ik was de Bone-collecter, 2 kruiwagens vol botten afgevoerd.
Morgenochtend gaan we Dunte verplaatsen naar zijn nieuwe kooi, wel 4x groter dan waar hij nu verblijft. Dat wordt foto's maken, want Nicky gaat hem lopend verplaatsen en we moeten dan langs de kooi met de drie leeuwinnen.

Met oranje gaat het goed, ze is erg ondeugend, probeert je van achteren te tackelen, slaapt 's avonds op een kleed met Ringo, heerlijk tegen elkaar. Zo lief en ze heeft ook een guitige loop en als ze enthousiast naar je toe rent is dat heel grappig. Ik zal proberen dat te filmen.
Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, hopenlijk vandaag als het weer het toelaat.

Verder is het heel gezellig met elkaar, heerlijk eten en veel dekens.
Ik slaap onder 5 dekens in mijn slaapzak en daarin nog eens mijn heerlijke nieuwe warme laken.

En Leo, hoe dan ook we gaan nog even naar een warme plek, want man wat heb ik het koud. Mijn vingers zijn nu bijna bevroren.

VAn de week zal ik weer wat schrijven en hopenlijk kan ik er dan foto's bij plaatsen.

Bedankt voor jullie lieve reacties en tot de volgende keer.

Dikke kus van bibberende lippen......

  • 11 Juli 2011 - 20:45

    Inge:

    Wij dachten dat alleen al de gedachten aan Leo je wel warm zou houden??

  • 11 Juli 2011 - 22:30

    Leo:

    ja dat dacht ik oook toevallig............................

  • 12 Juli 2011 - 17:31

    Lucienne En Joop:

    Allereerst sorry, sorry, sorry voor onze late reactie...:-(

    We hadden je ook nog helemaal niet gemist haha,

    Ik hoor altijd van Afrika....warm, droog en hitte...maar nee hoor jij heb het weer koud,
    is een van de kenmerken van verlatingsangst...je mist Leo natuurlijk verschikkelijk...:-)

    Hey maar wat een verhaal joh, of je kijkt teveel films natuurlijk.

    En foto's en FILMS willen we zien....schiet op.

    Vermaak je nog meid, en je bent goed bezig.

    xx-jes vanuit een heel warm Hellevoetsluis 33 graden al 10 dagen..whahaha

  • 13 Juli 2011 - 00:16

    Richard:

    Ha die Anette,

    Klinkt wederom weer als een geweldig avontuur..... Lekker bezig met de leukste taken van het dierenverzorgen hahaha. Klinkt wel weer behoorlijk lokkend dit toch maar eens te gaan proberen maar dan wel richting de lente hahaha, kou hou ik niet echt van. Hoop dat je snel met foto's komt en/of ze snel naar Leo mailt zodat ie ze kan laten zien.

    Spreek je snel en kan niet wachten op het volgende avontuur.......

    Gr Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Bulawayo

Anetteleo

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 48683

Voorgaande reizen:

19 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Weer naar het Oosten.........

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Brasil, tatatatata

25 Februari 2012 - 02 Maart 2012

New york City

08 Oktober 2011 - 06 November 2011

Leo wandelend in de Himalaya.

06 Augustus 2011 - 13 Augustus 2011

eventjes uitrusten

05 Juli 2011 - 27 Juli 2011

All bymyself 2

30 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

al by myself.......

05 Juli 2010 - 22 Juli 2010

sigaren en rum

05 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

no worries

18 Juli 2008 - 11 Augustus 2008

Olympische Spelen 2008

16 Juli 2005 - 13 Augustus 2005

Land der Natuur en Cultuur.

Landen bezocht: