5100 meter - Reisverslag uit Dingboche, Nepal van Anetteleo - WaarBenJij.nu 5100 meter - Reisverslag uit Dingboche, Nepal van Anetteleo - WaarBenJij.nu

5100 meter

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Anetteleo

25 Oktober 2011 | Nepal, Dingboche

Vandaag mochten we uitslapen tot 0700, maar het was wel -6 ongeveer dus eigenlijk was ik wel weer blij dat ik er uit mocht.Na het ontbijt gingen we alvast proeven aan 5100 meter dus een wandeling van 700 meter omhoog. In grote getalen liepen we met z'n allen naar dat hoge punt wat nog niet eens te zien was. Met Denen, Amerikanen, Duitsers, Fransen, Belgen etc allemaal warm lopen voor de volgende hoogte die gaat komen. Vanuit hier gaan er verschillende tochten en wij zijn dus in training voor de Kalapattar, de kleine piek van de Mount Everest met een hoogte van 5545 meter. Langzaam maar gestaag loopt iedereen zijn eigen tempo. Duidelijk wordt de lucht ijler het tempo watlager maar de uitzichten onbeschrijfelijk. We boffen telkens met blauwe luchten dus kunnen ver kijken.Uiteindelijk moe komen we na 3,5 uur boven iedereen pakt zijn eigen moment en vertrekt dan weer naar beneden om dan weer een heerlijke lunch te krijgen. Onderweg naar beneden vliegen er 3 grote arenden boven ons op de thermiek weer een foto momentje.
Morgen gaan we naar Lobuche om de dag daarna of naar Kalapatter of het Everest basecamp te lopen en dan overnachten we weer ergens op 5200 meter ik doe nog maar niet aan de nachten denken, groeten Leo

• 25 Oktober 2011 - 17:57

Anetteleo :

Wow, wat zijn die foto's gaaf, en je kijkt inderdaad vermoeid.
    Je boft wel met het heldere weer, en tja die Kajak wint natuurlijk de hoofdprijs voor deze koeienliefhebster, :)

Het zwaarste stuk komt nog, maar met al die rode blodlichamen ga je dat fluitend doen!!!!

Dikke kus.

• 26 Oktober 2011 - 01:24

Richard:

Ha die Leo,

Ben weer met volle teugen aan 't genieten van je verhalen.... Veel succes de komende dagen en geniet ervan!!!

Spreek je snel weer,

Richard

• 27 Oktober 2011 - 07:19

Cock.:

Leo,

Tering man wat zie je er uit,lijkt wel of wij 18 holes hebben gelopen.
    Wat een mooie foto,s Leo.

Let goed op je zelf en wij spreken elkaar.

Groeten,

Cock.

• 29 Oktober 2011 - 15:22

Lucienne:

hoi vriendje,
    Hoe is het nou met je ,zo te horen is het allemaal geweldig daar behalve de nachten hihi.
    Ik moet wel zeggen dat de foto s die je gemaakt heb schitterend zijn ,het uitzicht jongen is geweldig.
    Ik zou voor het uitzicht daar wel willen zijn ,maar voor het wandelen kan je het wel vergeten en zeker slapen met die kou helemaal ik lig hier alweer op mijn electricedekentje haha.
    Hoop voor je dat het ook een hele leuke groep is waar je mee bent want vier weken optrekken dat is dan erg lang ,maar jou kennende je kletst tegen iedereen dus zal jij er geen probleem mee hebben.
    En met je handje ook weer alles oké nou je hoeft gelukkig niet veel te dragen dus dat scheelt weer.
    Ja ik dacht ik ga zelf maar schrijven ,want hij heeft weer een nieuw speelgoedje voor zijn verjaardag gehad en zit daar wel jouw stukjes door te lezen en tegen mij van kijk is wat een mooie foto s van Leo daar ,maar ho maar schrijven vergeet hij dan hè en dat is niet alleen bij jou hoor snik hihi.
    Maar wens je nog veel plezier daar de laatste dagen en we letten op of je nog een stukje kunt schrijven ,want je zal wel veel te vertellen hebben als je terug bent.
    Kijk uit voor jezelf en kom heel terug er kijken mensen naar je uit hihi.

Dikke kus van mij en een handje van Joop